PRZYSTANEK KOLEJOWY KRAKÓW PRĄDNIK CZERWONY
Już w 2020 roku będziemy mogli z Prądnika Czerwonego dojechać pociągiem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Województwa Małopolskiego nie tylko do centrum miasta, ale także w inne rejony Krakowa i Małopolski.
W połączeniu z planowanym parkingiem P+R inwestycja przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu drogowego i poprawy jakości powietrza. Przystanek Kraków Prądnik Czerwony razem z planowanym przystankiem SKA Kraków os. Piastów będą ważnymi węzłami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w północnej części miasta.
Wybrana w przetargu publicznym pracownia projektowa zobowiązana jest do opracowania wariantowej koncepcji przystanku SKA Kraków Prądnik Czerwony, przeprowadzenia konsultacji społecznych, uzyskania niezbędnych opinii, uzyskania ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uzyskania ostatecznej decyzji lokalizacyjnej, opracowanie projektu budowlanego dla wybranego wariantu koncepcji, uzyskania ostatecznej decyzji ZRID, uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, przygotowania materiałów przetargowych dla realizacji inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
Ze strony miasta inwestycję nadzoruje Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa.
WARIANTY PROJEKTOWE PRZYSTANKU KOLEJOWEGO
KRAKÓW PRĄDNIK CZERWONY:
WARIANT 0:
Mapa projektowa (plik pdf) |
||
Opis wariantu 0 (plik pdf) |
WARIANT 1:
Mapa projektowa (plik pdf) |
||
Opis wariantu 1 (plik pdf) |
WARIANT 2:
Mapa projektowa (plik pdf) |
||
Opis wariantu 2 (plik pdf) |
Do dalszej realizacji wybrany został wariant 2 z modyfikacją w postaci dodatkowej kładki nad peronami poprawiającej komunikację pieszą.
Schemat Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (źródło UMK)
Więcej informacji nt. docelowego układu transportowego
w północnej części Prądnika Czerwonego znajduje pod poniższym linkiem
(kliknij tutaj).
Oprócz przystanku kolei aglomeracyjnej Kraków Prądnik Czerwony w rejonie na północ od skrzyżowania ul. Reduta z ul. Powstańców powstanie: parking Park & Ride, układ dróg rowerowych, nowa pętla autobusowa. Docelowo wraz z budową ul. Iwaszki i budową nowej linii tramwajowej łączącej planowaną pętlę tramwajową na os. Górka Narodowa z planowaną linią tramwajową Meissnera-Mistrzejowice (wpięcie na wysokości Ronda Barei) uzyskamy kompleksowy punkt przesiadkowy.
Aktualności dotyczące Prądnika Czerwonego dostępne są na moim fanpage'u, polub moją stronę!