PRZEBUDOWA ALEI 29 LISTOPADA
Od 2021 roku wyjazd z Krakowa ma być łatwiejszy. ZIKiT opracował koncepcję przebudowy Al. 29 Listopada - będą cztery pasy ruchu, wydzielone buspasy, ścieżka rowerowa i ekrany akustyczne.
Rozbudowa będzie dotyczył odcinka od skrzyżowania z ulicą Opolską do wyjazdu z miasta.
Decyzja środowiskowa została wydana w roku 2016, do końca 2018 zostanie skompletowana pełna dokumentacja wraz z niezbędnymi pozwoleniami administracyjnymi. Prace budowlane ruszą w 2019, a gotowa droga będzie oddana do użytku w 2021 roku.
Najwięcej problemów mogą przysporzyć protesty związane z przejmowaniem od osób prywatnych ziemi niezbędnej pod rozbudowę trasy. Co prawda projekt został opracowany tak, by takich sytuacji było, jak najmniej jednak w kilku przypadkach będzie to konieczne. Udało się uniknąć wyburzenia między innymi Młodzieżowego Domu Kultury, jednak w zamian zaplanowano przejęcie części terenu należącego do parafii Dobrego Pasterza.
|
Dwuwariantowa koncepcja przebudowy Al. 29 listopada opracowana przez firmę ARG na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (ZIP). |
Wizualiazja Al. 29 listopada po przebudowie
Skrzyżowanie z ul. Opolską i ul. Lublańską
Skrzyżowanie z ul. Woronicza
Skrzyżowanie z ul. Siewną i ul. Dobrego Pasterza
Skrzyżowanie ul. Rybianka i ul. Powstańców
Skrzyżowanie z ul. Siewną
Skrzyżowanie z ul. Meiera i ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej
Skrzyżowanie z ul. Banacha
Rondo w rejonie pętli tramwajowej
Skrzyżowanie z ul. Węgrzecką
Aktualności dotyczące Prądnika Czerwonego dostępne są na moim fanpage'u, polub moją stronę!